4 januari 2011

Recycling - tisdagstemat

Jag har tänkt bidra lite till Fabriken och dagens tema är återvinning i inredningen.

Självklart har jag rätt många exempel på det, men har tänkt visa tre... :)


På den här bilden ser ni en gammal sockerlåda som får agera avställningsbord samt tidningsställ!
På fotöljen ligger en kudde jag sytt av begagnat tyg samt en tygtavla från loppis. Jag skulle aldrig sätta upp en sån tavla hemma men tycker själv att kudden blev riktigt fin! (Tyvärr är bilden lite halvdålig eftersom det är kolsvart ute och vi har ingen taklampa ännu i vardagsrummet.. )


Förrutom att den köpta hyllan är gjort av återvunnet material så är även kransen det. Det är min mamma som gjort den åt mig, utav taggtråd hon hittade liggandes vid vägkanten. Tycker den är väldigt vacker!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!