5 januari 2011

Älskade pensel...

Penseln har varit på besök :) När jag väl börjat måla pidestalen så kunde jag inte hejda mig.. Jag sprang runt i huset och letade sånt jag kunde måla om och hittade bl.a detta lilla bord.

Den gamla lacken hade flagnat och den såg väldigt sliten ut. Så jag slipade bort lacken och grundade två varv. Sen målade jag med lackfärg två lager till. Jag har slipat kanterna lite på det så den ser lite nött ut.. Konstigt, man klagar över att något är nött... så man målar om det. Och gör så den ser nött ut? hehe..
Fast den var inte snyggt nött utan mest sliten och ful.. Då får man måla. Annars gillar jag när möblerna är naturligt nötta.





Men jag nöjde mig såklart inte med att bara måla bordet..
Här är ett gammalt litet sött skrivbord som varit vit! Gulnad vit. När vi bodde i lägenheten tidigare så förvarade vi möblerna som inte rymdes i en ladugård, vilket resulterade i ett antal förstörda möbler... Fågelbajs m.m. har sugit sig in i färgen och gjort hemska märken. Nu (på bilden)  har jag målat första varvet med en gråvit färg, men verkar dra lite väl mycket åt det vita...  Ska bli spännande! På fredag ska jag åka och köpa nya handtag till lådorna, sen får ni se resultatet!

Jag tänkte måla vårat slagbord i denna färg så det var ju lika bra att jag öppnade burken och provmålar skrivbordet... Jag har nämligen en specifik färg jag vill ha så vi får se om denna håller måttet eller om jag måste köpa en annan.


Ikväll har grabbarna ockuperat bastun med varsin kall öl i handen, så jag underhåller mig själv med måleri och blogg. Får se vad jag hittar på den, här kan jag ju inte sitta hela kvällen:) Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!