24 februari 2011

En längtan efter vår

Nu har jag lyst med min frånvaro ett par dagar här, hehe så jag får be om ursäkt :)

Hela vintern, när allt har känts som värst, så jag har längtat och längtat till våren. Då har det känts bättre!
Jag har funderat på vad jag ska göra i trädgården, vilka blommor och buskar som ska planteras, vilka spännande detaljer jag vill ha i rabatterna osv... Jag har ett par idéer faktist och jag har dessutom köpt en massa fröer :) Nu längtar jag bara efter att få plantera dem...


Jag hra beställt Luktört! Den här sorten heter Royal Navy Blue.


Tänkte också testa en dubbel Flitiga lisa "Fanciful", lite rosenlik!

Vi ska ha en vårmarknad på förskolan och har köpt in lite fröer till det.. Så jag hoppas man hinner köpa sig ett par blommor där också!

Vit pionvallmo ska vi plantera! UNDERBARA!



Just nu ägnar jag massa tid åt mina vårtankar men även åt alla blommor som vi redan har i huset! Jag har väl aldrig brytt mig om blommor förrut? Dom brukar dö bara av att jag finns i närheten... Men nu jäklar! Allt blommar som tusan, pelargonerna växer så det knakar och jag vill åka till stan på Plantagen och handla mer! Men jag rymmer inget mer eftersom jag inte får kasta blommor längre :) Kanske är det dags att kasta ut garderobsblommorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!