18 februari 2011

Enkel och vacker efterrätt!

Igår gjorde vi en efterrätt, vilket jag sällan gör! Vi äter oss jämt så mätta av maten och jag verkar vara född utan efterrättsfack som en del människor verkar ha.. Men jag hittade ett recept på Citronmousse med granatäpple i nyaste Buffé! Och jag tänkte... vi testar :) Det var så enkelt!


Här kommer receptet! (6-8 pers)
Man vispar ihop 2 dl lemoncurd, 250g mascarpone och  2 dl creme fraiche. Sedan rör man i 2 msk färskpressad citronjuice och häller allt i fina glas. Toppar med granatäppelkärnor! Gott! Och enkelt.. Precis i min smak :)

Idag slutade jag tidigt.. Tog en promenad i det vackra vädret innan jag började städa och stöka på här hemma! Nu har precis Erik kommit hem så vi ska basta en stund innan jag börjar med någon middag :)

Ha en underbar fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!