13 februari 2011

Helgens loppisfynd!

I helgen var vi iväg på en superloppis. Min favorit faktist! Där finns det alltid nya saker och till superpriser..

Den här koppen med fat kostade 60:-
Jag ska börja samla på udda koppar har jag bestämt mig för! Det här är Rörstrands men jag vet inte vad den heter... Någon som vet?
Fatet är ganska djupt och jag har letat på internet efter stämpeln som verkar visa på 1934-38
Vore kul att veta vad det är för något!


Förrutom fatet så fyndade jag två saker till..
5 kr styck! Örngott med monogram, självklart tappade jag dom på golvet där mina blöta smutsiga skor hade varit..

Sen köpte jag 3 sånna här söta skedar! Dom är mindre än en vanlig tesked och har världens vackraste mönster på båda sidor.. 15 KRONOR FÖR 3 ST!! Fast en sked gav jag bort till Jenny :)


Visst är dom underbara? Priset också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!