8 februari 2011

Tisdagstema 6 - hand made by me

Tisdagstemat är "Hand made by me". Det är ju vanligtvis min grej! Men idag tänkte jag visa något jag inte brukar göra :)

När jag var och handlade blev jag sugen på att göra en mumsig burk med soltorkade tomater, oliver och vitlök.


Så tjusigt att den får stå framme en stund :)
Vill ni se andra Hand made saker by me så kan ni ju kika under Pysseletiketten eller på min förra pysselblogg House of Candles.

På ett ungefär efter min mammas recept :) Soltorkade tomater och oliver i en burk, tillsammans med ca 2 hackade vitlöksklyftor, lite basilika och färsk timjan. Sen öste jag på med olivolja så allt blev täckt, plus lite mindre än en matsked citronsaft.  Det här ska bli gott!

Nu har jag en lammbog i ugnen också. Till den ska vi äta bulgursallad med ruccola, tomat, olivolja och fetaost. I salladen ska jag också slänga i lite abourgine och fänkål som får stekas lite i ugnen först!! Gott och nyttigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!