7 november 2011

Betongfat

Här är ett till pyssel jag tänkt göra ett tag nu... Men inte tagit tummen ur att köpa betong! Så jag bad Erik :)



Jag har köpt tre brickor på loppis som legat och väntat på detta. Jag har betalat mellan 20-30 kr för dem och det gäller att köpa brickor med ganska djupt mönster på undersidan för att det ska synas i betongen.

Jag blandade betong, lade en bricka upp och ner och penslade på olivolja. Sedan bredde jag ut betongen på brickan och täckte med plastfolie. Efter ett tag kan man gärna gå dit och jämna till betongen med en bordskniv så undersidan av fatet får en slätare yta.

Betongpysslet behöver inte vara slut för att det snart är vinter, det är bara att flytta in det till pysselrummet :) Höll till på en vaxduk och täckte med plastfolie så det inte torkar för fort... Betongen blir mer hållbar om den får härda långsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!