4 november 2011

Äntligen! Nytt eget tyg på stolarna...

Äntligen tar jag mig tid...

Får jag presentera... Min stolmakeover!



Före... ... ... ... ... ... ... ..  och efter!

Jag har bytt tyg på stolarna i köket. Jag köpte 2 meter linnetyg som jag pysslat en massa av. Det mesta av tyget gick åt till detta så jag måste inhandla mer :)

Jag klippte ut lagom stora bitar (stolsitsens storlek plus extra för att kunna vika bak och häfta fast). Sedan tejpade jag där jag ville ha ränderna. Jag, mitt pucko, orkade inte handla frystejp utan tog vanlig papperstejp. Problemet var att den är genomskinlig så man kunde inte riktigt se vart man tejpat, det kräver lite precision!!!! Så det tog onödigt lång tid för mig... Men resultatet är jag nöjd med! När jag målat mellan tejpbitarna med textilfärg och det hade torkat så strök jag alltihop för att fixera färgen så häftade jag fast dem på stolarna. När de var på plats så tog jag fram en bokstavsschablon och textilpenna och skrev No.1, No.2, No.3 och No.4. Det gick bara bra att skriva direkt på dynan, jag gissade att det var lättare att göra det när tyget var på plats så man kunde se vart jag skulle placera numreringen.


Jag är jätte nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!