17 oktober 2011

Sparar ihop till en idé...

Jag tycker det kan vara riktigt fint med en tavelvägg och man har sett bilder lite här och där... Men man kan ju liksom inte bara smacka upp den? Först ska man fundera vad man vill ha för typ av bilder och vilka motiv... Sen måste man hitta ramar som passar ihop med gärna bryter av varandra lite grann? Men man kan inte blanda hur som helst.. Sen ska man ha ramar som passar bildernas storlek eller bilder som passar ramarnas storlek.. Så jag har hållt utkik på loppisar ett tag.. Nu har jag ett par :) Vitt, svart och silver blir det... Svartvita bilder tror jag iallafall till att börja med men det kan hända att jag petar dig nån rolig färg också, kanske på en bild eller på en ram.. Kul att samla saker, så man har alltid några saker man håller utkik efter på loppisar även  om man impulshandlar rätt mycket också:)

Här är de senaste ramarna jag köpte.. Typ A4 storlek och 20 spänn :)




1 kommentar:

  1. Jag samlar också till en tavelvägg! Jag verkar dock ha en tendens att köpa på mig massor av tavlor, men sen går de i alla fall inte att få ihop till nåt snyggt..Så jag får fortsätta leta! :) Lycka till med din!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!