26 oktober 2011

En variant av lampskärm!

Yes! Jag tänkte testa en sak jag inte sett förrut... En lampskärm av hönsnät!

Jag köpte en röd textillampsladd på lagerhaus på 3,5m för 99kr. Sen bytte jag lamphållaren till en svart med ett på och av vred. Det finns bara ett taklampsuttag i pysselrummet och det är en bra bit bort så jag köpte en sladd till ett vanligt vägguttag. Satte en krok i taket ovanför skrivbordet och började fundera på vad jag skulle ha för lampskärm... Det fick inte vara någon som tog bort allt ljus men jag har ju redan en lampvariant med endast en stor glödlampa så jag ville göra något nytt...

Aaah! Jag har ju hönsnät! Så jag testade... Tog ett tag men blev okej! Den släpper ju igenom ljuset också ;)
Satte ett marinblått spetsband där men det går ju att byta ut när man blivit less.. Man kan ju egentligen sätta upp vad som helst i den :)



Det var väldigt svårt att få den jämn, det var framför allt det som tog tid.. Den är inte perfekt men vad fasen, den är ju hemmagjord :)

Förrutom anslsgstavlan jag gjorde i helgen så är det nog första gången jag pysslar med hönsnät. Vad rätt kul, nu ska jag fundera ut vad jag mer kan göra...! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!