16 oktober 2011

Mossigt pyssel

Jag har köpt hem Allers julmagasin och fått 101 idéer, också julversionen... Så vad gör man!? Förrutom att fundera ut julpyssel så funderar man på vad man kan göra NU!! Så jag tog hunden med mig och gick till skogen...


MOSSPYSSEL!

Enkelt men åh så fint.
Jag gjorde en mossboll runt en pinne och fäste med ståltråd, sedan stack jag ner pinnen i  krukan och fyllde på med grus från uppfarten :) Man kan ha oasis också men då måste man ju åka å handla... ;)
Gjorde en till som står på en hylla i köket men det var så mörkt där inne nu så det blev svårt att fota..

En enklare variant får stå på köksbordet :)

 
Där pulade jag toapapper under och vattnade! Sen får man bara vattna på lite då och då så håller dom dig fina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!