26 augusti 2012

Ännu en loppissväng

Hej!

Hoppas ni har en underbar helg, det har jag! Anledningen är väl ingen speciell, jag känner mig bara så lycklig! Jag har varit supertrött ganska länge och nu när jag blev halvtidssjukskriven har jag verkligen haft tid att stanna upp och se mig omkring. Inser hur bra jag har det och vilken fantastisk tid som vi är i och som kommer att bli ännu mer fantastisk när vår lilla älskling kommer.

Igår bjöd vi hem Eriks mormor och morfar på middag. Det bjöds på egen mandelpotatis, älgfärsbiffar med vitlök, persilja, gräddsås och stekt egenodlad gul lök. En sallad från trädgården också såklart :) Känns helt underbart att äta ekologisk mat som man odlat i sin egen trädgård eller som Erik jagat hem under hösten. Medans jag står vid spisen så springer jag ut i trädgården en sväng och plockar in diverse kryddor, lök, morötter och grönsaker. Så härligt! Det måste vara största förlusten med att hösten är på väg. I övrigt är jag helt redo, jag har till och med köpt en höstmatta till hallen!

 
Röd, blå, vit och grå. Något pris har jag inte för Eriks mormor skulle bestämt bära mattan åt mig och innan jag var klar inne på loppisen så hade hon varit gullig och betalat:)

Jag köpte mig en stol också! En stol som skulle behövas i mitt pysselrum. Just nu har jag en hemsk IKEArackare i plast och med hjul. Så när jag trampar in symaskinspedalen så glider jag sakta bakåt. Extremt störande. Så nu är frågan vilken färg jag ska måla den i!? Pastellig till pysselrummet eller matt antracitgrå för snygghetens skull?? Hmm...
Just ja, 20 kronor kostade stolen :)

Sen blev det en bricka också, bara för att det är gött å finn. 40 kronor stod det på den, och då fick jag med ett gäng patinerade lerkrukor på det också.
 
 
Erik är ute i skogen med en av vovvarna, älgjakten närmar sig och hundarna ska få upp blodsmaken.
Själv har jag tagit sovmorgon, njutit av en frukost i soffan, sminkat mig lite och klätt mig så där höstigt fint så jag är på toppenhumör!
Kanske lite pyssel hade varit passande idag? Ska måla lite dörrfoder också men det är inte så värst roligt. Jag ska göra en skopa av en silversked bland annat, men jag behöver Eriks hjälp till det. Hoppas han kommer hem snart!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!