17 augusti 2011

Torkar kryddor!

I år känner jag mig som en riktig gammeldags hemmafru! haha, jag har gjort egen sylt, inlagd squash och håller nu på att torka kryddor. Har laddat upp i frysen med dill och persilja och har torkat timjan. Rosmarinen hänger fortfarande på tork. Det är lite kul att ta vara på egenodlat, smakar konstigt nog bättre än köpt! Även om det må vara psykiskt så är det värt det:) Rosmarinen är dock köpt hehe...

Rosmarin hängandes i köksfönstret


Egenodlad timjan

Vad ska jag mer hitta på för husmorstrix?

3 kommentarer:

  1. Se där ja - det var väldans vad du har fått till en massa. Bra jobbat!
    Visst mår man så bra av att hålla på med lite småpyssel i köket.
    Jag brukar alltid baka 5-6 olika sorters skorpor till hösten. Passar perfekt till all te som ska drickas på kvällarna.. Det kanske är ett litet tips :-)

    Ha en fin kväll
    L

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut! Jag är dålig på husmorstrix, mina kryddor är än så länge alla köpta, men nu fick jag lite inspiration att i alla fall torka dem själv!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är! Hemgjort är ju alltid godast!Själv är jag inte så mkt för matlagning och bakning, all min tid tycks gå åt till allt annat pysslande..

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!