9 december 2011

Jag ser det snöar!

Jag ser det snöar, det var ju roligt hurra... Tänkte jag när det började snöa... Sen kom jag på varför jag inte alls vill ha någon snö! Hundmatskålarna i hundburen snöar över, man måste hämta varmvatten till deras vattenskål, stora hunden har inte lust att gå på promenader utan vill bara rulla runt i snön och trassla in sig i kopplet...  Borsta av bilen, skrapa rutor, alltid motorvärmare...Man kan inte tvärfara, allt ska planeras... Å all snö som kommer in i hallen när man kommit in.. Elda hela tiden..Puuh.

Men det är ju vackert. Och det blir ljust ute! Skönare kyla, även om den känns väldigt kallt tills man vant sig vid den... Lite positiv måste jag kanske vara. Skidor på TV är också ett plus.



Var på loppis en sväng i går. Kom hem med två trasmattor och en liten trälåda som jag måste visa sen..


Har varit i pysseltagen lite grann också. I år ska julklappsleken handla om hemmagjorda julklappar! Det känns lite spännande.... Men jag har typ idéer till 100 st?? Svårt att bestämma mig... Jag har även gjort lite kryddskyltar, en idé som har legat och mognat i några månader...  Kommer i nästa inlägg :)

Idag är jag hemma för en vidrig förkylning och blåsor i halsen, men nu ska jag återgå till att vila. Skidskytte på TV, sen ska jag göra lite fler kryddskyltar till svärmor...

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!