21 mars 2011

Vårkänslor och storstäd

Idag är det +7 grader ute! Men vart är solen? Jag sitter i vardagsrummet och hör hur det forsar vatten från taket. Har nyss varit och pratat lite med våra blommor och sett till att de har det bra :) Är så roligt att plantera själv, även fast man hur som helst lockas att köpa massor ändå när sommaren kommit.

Som vanligt efter jobbet trippar jag omkring här hemma, städar, dammtorkar och grejar lite och jag är supersugen på att ställa bort en massa saker.. Prydnadsgrejer, ljuslyktor osv.. Då får man plats till nya! Skulle behöva något bord eller liknande här i vardagsrummet som man kan bre ut sig på, göra påskarrangemang osv... Är lite knapert om plats! Alla fönster är proppfulla med blommor så där hade jag också velat rensa...

Nu ska jag ägna mig åt detta:)

Jag kan rekommendera Allt i hemmets lantlivsspecial, riktigt fina bilder och värt att läsa flera gånger! Så nu ska jag kika i den igen... Sen återgår jag till städ.. Om jag orkar :)




Älskar färgen på den här miniblomman :)
Hade sån tur att jag hade ett matchande ljus också.


Ha en trevlig måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!