16 mars 2011

Loppisfynd och fint i köket

Hej!
I går var jag och en kompis i grannkommunen för lite loppisshopping och storhandling på deras välfyllda ICA. Gjorde lite fynd som jag tänkte visa, men fick även uppleva det värsta ögonblicket i mitt liv.
På vägen hem (i mörkret) fick vi möte av en annan bil. Rätt som det var såg vi svarta streck framför deras lysen och insåg rätt snabbt att det var älg och det vi såg var deras ben. Allt gick så fort så jag minns bara fragment, men runt bilen yrde snön från vägkanten och bilen såg ut att få sladd och jag såg deras lysen riktade mot vår bil. Vi fick stopp på våran bil och parkerade efter vägen och sprang mot de andras bil... På vägen ligger en älgkalv och sparkar på vägen samt en älgko död vid vägkanten.. Jag fick panik och trodde vi skulle måsta dra ut döda eller skadade människor från den andra bilen men strax efter klev de ut oskadda. Deras bil är totalkvaddad, huven och taket var helt tillplattat och framrutan låg krossad inne i bilen. Killarna som blev ur hade jackorna fulla i glassplitter och hårtussar från älgarna och verkade rätt coola men var bra nog chockade... URSCH!!!!!!!!! Så fruktansvärt obehagligt... Adrenalinet pumpade och mina händer skakade. När vi sett att älgkalven var helt död så drog de undan den till vägkanten. Kalven hade flygit över bilen och kon hade åkt åt sidan och dött direkt.. På vägen hem pratade vi om vad som hänt och insåg att det lika gärna hade kunnat vara vi... Jag fattade inte riktigt vad som hänt förrän vi kom hem då jag bara grät, kunde inte ens packa upp matkassarna... Men idag känns det bättre, och är tacksam över att allt gått bra. Men... fort är det gjort. Kör försiktigt.


Här är i allafall lite bilder från köket. Har gjort i ordning trälådan som jag tidigare haft på en vägghylla i vardagsrummet.


Underbar!!!!!!!!!!!!!!!!
På loppisen köpte jag lerkrukan i en udda storlek för 5 kr. Sen hade jag turen att hitta något jag sökt efter ett tag! Gamla mått, 1 liter, 5 dl och 1 dl... 30:- för alla tre :) Det kallar jag bra deal!!!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!