30 december 2010

Nyårsdukningen

Imorgon smäller det. Vi har bjudit hem lite gäster och har redan idag börjat så smått att göra iordning. Jag har handlat maten, städat, strukit och dukat bordet. Allt för att kunna ta det lite lugnt imorgon :)

När gästerna kommer blir det fördrink och lite ost och korv att smaska på och sedan till förrätt tänkte vi bjuda på en räkröra i glas med smörstekt fralla vid sidan av.
Varmrätten blir lamm kryddat med vitlök och timjan, råstekt potatis och en sås gjord på bl.a  lammskyn, vitt vin, timjan och grädde. Efterrätten blir spännande, vi tänkte prova göra créme brûlée!

Här kommer lite bilder på dukningen som går i vitt, silver, natur och ljusrosa!


Gammalt porslin och silverbestick


Som duk har jag valt ett gammalt lakan, samt en nytillverkad duk från HM home.


Udda vackra snapsglas från loppis för de som vill ha något lite starkare!
Glasen står på en oputsad silverbricka jag fått av mamma.


I stan idag inhandlades lite rosa blommor..

Å lite fler. Azalean fick vi av Jenny och rosen köpte jag till mig själv :)


Hoppas någon kanske fått lite inspiration!
Jag har även ställt ut några ljuslyktor med ljusrosa doftljus och imorgon ska jag ut i naturen och leta lite fina grenar att dekorera med.

GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!