12 januari 2012

Spännande...

Hej!
Har lite tid över nu innan Erik kommer hem från jobbet.. Vi har turen att få äta middag hos hans mormor och morfar idag! Alternativet här hemma hade varit fiskbullar, vilket vi lär få äta mer av ett tag framöver..

Så här är planen:
Imorgon bygger snickarna upp en vägg i nuvarande köket som kommer att dela av mellan kök och hall.
Idag har de lagt spårade spånskivor i hallgolvet där golvvärmen ska ner..
Vårt uppdrag ikväll är att riva taken i nuvarande kök och hall, har plockat ner träpaneltaket och nu ska även de gamla skivorna ner..
På lördag kommer kökköparna och plockar ner köket så vi blir av med det.
På måndag ska snickarna riva den bärande väggen som just nu bär upp både hus och gamla köket så det blir läckert att se hur det blir!!!!!
18 januari är preliminärt leveransdatum för nya köket som blev IKEAs Lidingö.
Längtar inte så mycket tills vi måste skruva ihop alla delar men... Man sparar en hel del pengar :) Jag har hört att en del dyra köksleverantörer köpt sina stommar från ikea och de tar nog lite mer betalt för dem kan jag tänka mig ;) Så det är väl värt att arbeta lite extra, då kanske vi kan finansiera hela renoveringen och utbyggnaden som kommer i vår! Plattan är gjuten iallafall, nu finns ingen återvändo :) "Det är lix åt helvete redan" som Erik brukar säga... hehe Bara att köra på!

Jag kommer inte att ha tid (tror jag) att skriva så mycket på bloggen men däremot kan jag ju lägga in en bild då och då och kanske skriva lite iallafall :) Är ju säkert väldigt roligt att ha kvar för att titta tillbaka på sen när allt är klart :)

Idag var jag och pratade med en säljare ang diskho, bänkskiva, trägolv osv... Är ju så mycket att fundera på innan man bestämmer sig!!!! Kvalitet, pris, funktion osv...
Jag vill iallafall ha ett benvitt kakel i köket, 10x10, men jag har fortfarande inte hittat det... Måste ner på stan och kolla... Har lejt mamma att undersöka lite, hoppas hon hittar...

Ikväll ska jag ägna mig åt att städa upp det som går, spana på bänkskiveproverna, led-spotlights och vilka eluttag vi ska välja osv... Som sagt, många val...

Ha en trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!