1 september 2011

Trädgårdsarbete pågår!

Heeej!
Weeeiii, nu är rabatten nästan klar för i höst..
I tisdags åkte vi och shoppade jord och kantsten på k-rauta.
Stenarna kostade strax under 5 kr styck, vi köpte 50 för säkerhetsskull:) Ångrar att jag inte köpte några fler, har nämligen en till plan...

I går kämpade vi på med att gräva bort gräs och idag lade jag duk, jord och sten. Sedan gick jag omkring i de andra rabatterna och nallade lite blommor hehe... Vi hade rätt mycket eftersom jag försökt tömma rabatterna runt huset.
Där kommer min nya idé in, i rabatten på framtidan av huset så har jag grävt bort en massa jord och vill lägga stenar istället som underlag för att ställa dit symaskinsbänken! Jag har köpt armeringsjärn som jag tänkte ställa på bänken bakom allt annat.. Får väl se om det blir som jag tänkt :) Ska greja lite där ikväll när Erik är hemma från jobbet, han jobbar över ikväll... Ramen runt rabatten består just nu av stora tunga stenplattor som jag behöver lite hjälp med av en stark karl!

Här kommer lite före och efter bilder på den nya rabatten!


Vi har världens svampinvasion på gräsmattan... Hur tusan får man svamp att SLUTA växa där!?

Nu väntar jag bara på att vårlökarna ska dimpa ner i brevlådan, sen åker som också ner i jorden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!