7 januari 2011

Fredagsmys

Idag när jag kom hem från jobbet så kastade vi ut granen! Så nu står det målade skrivbordet i vardagsrummet, i brist på andra möbler... Vi har ingen plats för den bärbara datorn så den ligger alltid lite här och där, i soffanm, på tv-bänken, på golvet.. Jag skulle köpa nya beslag till skrivbordet idag men det finns ju inte så brett sortiment i Vindeln så jag bestämde mig för att vänta tills jag åker till stan. När det nu blir.. Så ni får vänta lite till med någon bild på det :)
Färgen var ljusare än vad jag tänkt så jag ska köpa en något mörkare till slagbordet!!

Ikväll blir det fredagsmys framför TV:n. Vi har ätit ugnsstekt lax med pestoröra , kokt potatis och en sås med bl.a.  creme fraiche, rom och crabsticks. MUMS! Jag gjorde egen pesto för första gången, ska aldrig med köpa färdig! :) Snabbt och lätt att göra och såå mycket godare. Ikväll blir det en god glass till efterrätt å Eriks berättade att han köpt jordnötsringar.. Så det blir nog lite sånt också:)

Receptet till laxen hittade jag på tasteline.

Imorgon kommer mina föräldrar hit! Vi ska åka och kolla på rally som är inte så långt härifrån och sen ska vi äta middag hos svärföräldrarna. Mysigt! Håller tummarna för att min syster följer med hit.. Vi har bakat bullar och chokladbollar så jag ska se om jag kan locka hit henne... :)

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!